GELDIG VANAF : 01-03-2021

Algemene voorwaarden

Artikel 1.  Definities   

  • 1 In deze algemene voorwaarden worden de hierna volgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven of uit de context anders blijkt:
    a.) MyPulse: de gebruiker van deze algemene voorwaarden: Mypulse ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder KvK-nummer 71642560;
    b.) overeenkomst: de overeenkomst tussen MyPulse en de klant;
    c.) klant: de natuurlijke persoon die een overeenkomst aangaat met MyPulse;
    d.) training: de (personal) trainingssessie die door MyPulse wordt verzorgd;
    e.) (personal)trainer: de natuurlijke persoon die namens MyPulse de training geeft. 
    f.) Lid/Leden: Je kunt bij ons lid worden als je een natuurlijke persoon bent. MyPulse kan je vragen aan te tonen door legitimatie dat jij degene bent van wie de MyPulse inschrijving is.
    g.) Lidmaatschapsovereenkomst of overeenkomst: de overeenkomst die ontstaat tussen MyPulse  en het lid door inschrijving. Deze algemene voorwaarden horen ook bij je overeenkomst, net als specifieke voorwaarden die kunnen gelden voor extra’s.

Artikel 2.  Algemeen

  • 1. De hier genoemde algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen MyPulse en de klant.
  • 2. Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk of via de e-mail zijn overeengekomen.
  • 3. Indien van bepaalde, bij deze algemene voorwaarden geregelde onderwerpen, afwijkende bedingen zijn overeengekomen, blijven deze algemene voorwaarden voor het overige op de overeenkomst van kracht. Overeengekomen afwijkingen gelden nimmer voor meer dan één overeenkomst.
  • 4. Indien één of meerdere van de bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De nietige of vernietigde bepalingen zullen door MyPulse vervangen worden, waarbij voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling(en) in acht wordt genomen.

Artikel 3.  Aanbiedingen

  • 1. Alle aanbiedingen en offertes zijn vrijblijvend, tenzij anders is aangegeven.
  • 2. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor toekomstige overeenkomsten.
  • 3. Kennelijke fouten of vergissingen in publicaties, overeenkomsten, e-mailberichten en offertes van MyPulse binden MyPulse niet.
  • 4. Vermelde tarieven zijn inclusief btw.  

Artikel 4.  Totstandkoming van de overeenkomst / lidmaatschap

  • 1. De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant de overeenkomst heeft ingevuld, ondertekend en aan MyPulse heeft geretourneerd.
  • 2. Als je lid wordt van MyPulse, ben je lidmaatschapsgeld verschuldigd vanaf het moment van inschrijving. Ook de SEPA automatische incassomachtiging gaat vanaf dat moment gelden. Als je niet voldoet aan je betalingsverplichting, kan MyPulse besluiten de overeenkomst te beëindigen.
  • 3. Alle lidmaatschapsbedragen zijn bij vooruitbetaling verschuldigd en opeisbaar. Indien je kiest voor een overeenkomst voor een jaar met een jaarbetaling ineens, dan vindt de betaling plaats per jaar vooruit via SEPA automatische incasso. Dit is ook het geval indien deze overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd. De overeenkomst is dan maandelijks opzegbaar en het teveel betaalde lidmaatschapsgeld zal voor zover van toepassing worden geretourneerd indien de overeenkomst wordt beëindigd. Indien je kiest voor betaling per maand bij een overeenkomst voor een jaar dan vindt de betaling vooruit plaats per maand via SEPA automatische incasso en tegen de daarvoor vastgestelde tarieven per maand.
  • 4. Indien we je betaling om wat voor reden dan ook niet kunnen incasseren (bijv. stornering, onvoldoende saldo, etc.), dan sturen we de incasso nogmaals naar je bank. Als je niet aan je betalingsverplichting voldoet, zal de toegang tot de lessen van MyPulse worden ontzegt totdat aan de betalingsverplichting is voldaan.
  • 5. Wij willen het aanbod van onze lessen altijd up-to-date houden. Dat betekent dat wij de (inhoud van de) lessen, de soort lessen en het lesrooster regelmatig aanpassen. Dit kan zowel voor de virtuele lessen maar ook voor de live groepslessen gelden. Incidenteel kan het voorkomen dat een live groepsles wordt geannuleerd. Deze aanpassingen of annuleringen geven geen recht op (gedeeltelijke) teruggave van het lidmaatschapsgeld.

Artikel 5.  Annuleringsvoorwaarden

  • 1. De annuleringsvoorwaarden die gelden voor de klant zijn afhankelijk van het pakket dat de klant bij MyPulse afneemt.   
  • 2. Neemt de klant een pakket af dan gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
    a.) Het personal training pakket moeten binnen de looptijd van 3 maanden opgemaakt worden.
    b.) In overleg kan bij ziekte/blessures/vakantie een training opgeschoven worden. Dit is altijd ter beoordeling van MyPulse en zal per individuele situatie bepaald worden.
    c.) Er kan maximaal 1 sessie per week ingehaald worden.
    d.) Annuleren kan tot 24 uur van te voren, de sessie kan dan in overleg op een ander tijdstip ingehaald worden, mits er een geschikt moment gevonden kan worden.
    e.) Sessies die binnen 24 uur van te voren worden geannuleerd, kunnen niet ingehaald worden en zullen voor 50% in rekening gebracht worden aan de klant.
    f.)  Bij duo trainingen wordt er geen restitutie verleend voor de personen die niet aanwezig kunnen zijn.
  • 3. Neemt de klant personal training af dan gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
    a.) Annuleren kan tot 24 uur van te voren, de sessie kan dan in overleg op een ander tijdstip ingehaald worden, mits er een geschikt moment gevonden kan worden.
    b.) Sessies die binnen 24 uur van te voren worden geannuleerd, kunnen niet ingehaald worden en zullen voor 50% in rekening gebracht worden aan de klant.
  • 4. Annulering kan op de volgende wijzen geschieden:
    a.) Middels een telefoongesprek.
    b.) Via een SMS bericht.
    c.) Via een WhatsApp bericht. Annuleringen via de e-mail worden niet geaccepteerd.  

Artikel 6.  Annulering van een training gegeven door MyPulse

  • 1. Bij vakantie of ziekte van de personal trainer schuiven de trainingen op. In het geval dat de klant een pakket van afneemt, wordt de looptijd van het pakket verlengd met de tijd dat de personal trainer op vakantie of ziek is.
  • 2. Is de personal trainer ziek, dan wordt de klant daarvan zo spoedig mogelijk via een telefoongesprek, SMS bericht of WhatsApp bericht in kennis gesteld.

Artikel 7.  Feestdagen

  • 1. Op de volgende dagen worden door MyPulse geen trainingen gegeven:
    a.) Eerste en tweede kerstdag;
    b.) Eerste en tweede paasdag;
    c.) Eerste en tweede pinksterdag;
    d.) Oudjaarsavond;
    e.) Nieuwjaarsdag.
  • 2. Op de overige officieel erkende feestdagen zijn trainingen in overleg eventueel mogelijk.

Artikel 8.  Uitvoering van de overeenkomst

  • 1. MyPulse is gehouden haar verplichtingen na te komen naar beste kunnen en met de nodige zorgvuldigheid en het nodige vakmanschap. MyPulse garandeert niet dat met haar werkzaamheden het beoogde resultaat zal worden bereikt. Het succes is mede afhankelijk van de inzet van de klant.
  • 2. MyPulse bepaalt de wijze waarop en door welke personen de overeenkomst wordt uitgevoerd.

Artikel 9. Verplichtingen van de klant

  • 1. De klant draagt er zorg voor dat alle gegevens waarvan MyPulse aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig beschikbaar zijn.
  • 2. De gegevens en informatie die de klant aan MyPulse verstrekt dienen volledig te zijn en geen onjuistheden en/of onwaarheden te bevatten.
  • 3. De klant dient zich te onthouden van gedragingen welke het MyPulse onmogelijk maakt de overeenkomst naar behoren uit te voeren.
  • 4. De klant is gehouden MyPulse onverwijld te informeren omtrent feiten en omstandigheden die in verband met de uitvoering van de overeenkomst van belang kunnen zijn.
  • 5. Tijdens de training dient de klant geschikte sportkleding en sportschoenen te dragen.
  • 6. De klant is verplicht gedurende de training de aanwijzingen van MyPulse op te volgen.
  • 7. De klant dient gezondheidsklachten voor aanvang van de training te melden aan MyPulse.
  • 8. De klant verklaart dat hij gezond is en fysiek in staat is om de training te volgen en de instructies van MyPulse op te volgen. Indien de klant hieraan twijfelt, dan dient hij eerst een arts te raadplegen alvorens hij de training gaat volgen.
  • 9. De klant dient de training te staken bij pijn, ziekte en/of aandoening waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat voortzetting van de training schadelijk voor zijn gezondheid kan zijn.
  • 10. Indien de klant zich niet geschikt acht voor de training, dan dient de klant dat direct aan MyPulse te melden.
  • 11. De klant is zich ervan bewust dat door het volgen van de training blessures en/of andere complicaties kunnen optreden zonder dat er sprake is van een toerekenbare tekortkoming aan de zijde van MyPulse.
  • 12. Het onder invloed zijn van drank of drugs tijdens de training is niet toegestaan.
  • 13. Als de klant zich misdraagt of anderszins een behoorlijke uitvoering van de training onredelijk bemoeilijkt of verhindert, dan is MyPulse bevoegd de training te staken. De overeengekomen vergoeding blijft in dat geval volledig verschuldigd, onverminderd het recht van MyPulse op vergoeding van eventuele schade.

Artikel 10.  Facturatie en Betaling

  • 1. Facturatie geschiedt onverwijld na de totstandkoming van de overeenkomst.
  • 2. Facturatie geschiedt via de e-mail, tenzij de klant uitdrukkelijk heeft verzocht om een papieren factuur.
  • 3. MyPulse dient de betaling te hebben ontvangen voor de betalingstermijn op de factuur is verlopen. Dit zal in de meeste gevallen een betalingstermijn van 2 weken zijn.
  • 4. Indien de klant het gefactureerde bedrag niet tijdig betaalt, dan heeft MyPulse het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten totdat het gehele openstaande bedrag is ontvangen.
  • 5. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de klant vanaf de datum waarop de verschuldigde som opeisbaar is geworden tot aan het tijdstip van betaling de wettelijke rente, conform artikel 6:119 BW, verschuldigd. Daarnaast komen alle kosten van invordering, nadat de klant in verzuim is, zowel gerechtelijk als buitengerechtelijk, ten laste van de klant.
  • 6. Iedere betaling door de klant strekt allereerst tot voldoening van de verschuldigde rente(n) en vervolgens tot voldoening van de op de invordering vallende kosten. Pas na voldoening van deze bedragen strekt enige betaling door de klant tot voldoening van de openstaande hoofdsom.
  • 7 MyPulse behoudt zich het recht voor de lidmaatschapsprijs gedurende de looptijd van het Lidmaatschap te wijzigen. Een wijziging van de lidmaatschapsprijs wordt uiterlijk vier weken voordat deze van kracht wordt, in een persoonlijke mailing of via de nieuwsbrief kenbaar gemaakt. Indien de wijziging een verhoging betreft en deze verhoging plaatsvindt binnen drie maanden na aanvang van het betreffende Lidmaatschap, heeft Klant het recht het Lidmaatschap te ontbinden met inachtneming van een opzegtermijn van een 30 dagen en op de wijze als genoemd in artikel 11.4 van deze Algemene Voorwaarden.

Artikel 11.  Ontbinding en opschorting

  • 1. MyPulse is bevoegd de overeenkomst te ontbinden of de uitvoering van de overeenkomst op te schorten, indien de klant de verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt.
  • 2. Voorts is MyPulse bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid niet langer kan worden gevergd dan wel indien zich anderszins omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat ongewijzigde instandhouding van de overeenkomst in redelijkheid niet mag worden verwacht.  
  • 3. Indien je een overeenkomst bent aangegaan voor de duur van een jaar, kun je deze uiterlijk 30 dagen voor het einde van de looptijd opzeggen. Indien je dat niet doet wordt de overeenkomst verlengd voor onbepaalde tijd en is vervolgens altijd opzegbaar met inachtneming van een opzegtermijn van 30 dagen.
  • 4. Je kunt je overeenkomst opzeggen op verschillende manieren. Dit kan je doen in de club, via de website(www.mypulse.nl), per email (info@mypulse.nl) en per brief (MyPulse, schieland 20 , 8245GH, Lelystad). Bij opzegging per email en brief moet je de volgende gegevens vermelden: je naam , adres en telefoonnummer.
  • 5. Wij streven ernaar in de clubs een omgeving te creëren waarin iedereen elkaar respecteert en de regels worden nageleefd. Indien je je niet houdt aan de afspraken van de overeenkomst, of indien je je niet houdt aan de huisregels of onaanvaardbaar gedrag vertoont, dan kan MyPulse je de toegang tot de club ontzeggen en de overeenkomst (per direct) beëindigen. De beoordeling van de situatie is exclusief voorbehouden aan MyPulse.

Artikel 12.  Aansprakelijkheid

  • 1. MyPulse kan niet gehouden worden tot het vergoeden van enige schade, die een direct of indirect gevolg is van:
    a. een gebeurtenis, die in feite buiten haar macht ligt en aldus niet aan haar doen en/of laten kan worden toegeschreven, zoals o.a. omschreven in artikel 13.2;
    b. enige daad of nalatigheid van de klant, zoals, maar zeker niet beperkt tot, het niet hebben van een toereikende gezondheid of conditie, overschatting van eigen vermogens en het negeren van instructies.
  • 2. MyPulse is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat MyPulse is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
  • 3. Deelname aan de activiteiten tijdens de training geschiedt geheel op eigen risico. De klant is persoonlijk aansprakelijk voor alle schade toegebracht aan zichzelf of aan derden tijdens de training. MyPulse kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor eventuele blessures, verwondingen, botbreuken of ander lichamelijk letsel of geestelijk letsel, die ontstaan is tijdens de training of die is ontstaan door het opvolgen van de door MyPulse gegeven trainingsadviezen of instructies. De kosten die voortvloeien uit een ongeval of opgelopen letsel tijdens de training komen geheel voor rekening van de klant.
  • 4. De klant dient zich te allen tijde te gedragen conform de aanwijzingen en gedragsregels die worden gegeven door MyPulse. Indien de klant weigert deze aanwijzingen of regels op te volgen, dan is de klant verantwoordelijk voor de eventueel daaruit voortvloeiende schade.
  • 5. MyPulse kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor beschadiging, verlies, diefstal of het zoekraken van eigendommen van de klant op het terrein waar de training plaatsvindt.
  • 6. Voor elke overeenkomst geldt dat er sprake is van een inspanningsverplichting aan de kant van MyPulse. MyPulse kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het door de klant niet behalen van een bepaald gewenst resultaat.
  • 7. MyPulse aanvaardt geen aansprakelijkheid jegens de klant voor indirecte- of gevolgschade.
  • 8. Indien MyPulse aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van MyPulse beperkt tot het bedrag van de door de verzekeraar van MyPulse gedane uitkering. Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, dan is de aansprakelijkheid van MyPulse beperkt tot het bedrag dat de klant aan MyPulse betaald heeft voor de uitvoering van de overeenkomst.

Artikel 13. Overmacht

  • 1. MyPulse is niet gehouden tot het nakomen van een of meer verplichtingen onder de overeenkomst indien er sprake is van overmacht.
  • 2. Onder overmacht wordt o.a. verstaan: een niet-toerekenbare tekortkoming van ingeschakelde derden, virusinfectie en computervredebreuk door derden, ziekte van de personal trainer, verkeersstoring, verkeersongeval, weersinvloeden, natuurrampen, internetstoring, stroomstoring, brand, diefstal, overheidsmaatregelen, alsmede iedere andere situatie waarop MyPulse geen (beslissende) controle kan uitoefenen.

Artikel 14.  Geheimhouding

  • 1. Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De partij die vertrouwelijke informatie ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt is.
  • 2. MyPulse verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Wet bescherming persoonsgegevens. 

Artikel 15.  Intellectuele eigendom

  • 1. Alle intellectuele eigendomsrechten op trainingen ontwikkeld door MyPulse blijven bij MyPulse berusten.
  • 2. Het is zonder voorafgaande toestemming van MyPulse niet toegestaan om opnamen in beeld en/of geluid te maken van de training.

Artikel 16.  Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  • 1. Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen en overeenkomsten waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

16.2. Alle geschillen tussen de klant en MyPulse zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar MyPulse is. De klant heeft 1 maand de tijd nadat MyPulse zich schriftelijk jegens de klant op dit beding heeft beroepen, om voor beslechting van het geschil voor de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen

© MyPulse. All rights reserved.
Powered by Issems.